Klantcase – Online OGSM bij TenneT

OGSM tijdens corona

TenneT is de netbeheerder van het hoogspanningsnet in Nederland en een deel van Duitsland. De organisatie heeft midden 2020 een grote transformatie achter de rug, waarbij de Offshore bedrijfsonderdelen anders georganiseerd worden. De afdeling Large Projects Offshore (LPO) wordt een internationale afdeling, waarbij de Nederlandse en Duitse afdelingen zijn samengevoegd. Deze nieuwe afdeling wil meer met elkaar samenwerken en heeft daarvoor nieuwe, gemeenschappelijke doelen nodig. Wij hebben de mensen van LPO geholpen met het opstellen van een OGSM (Objective, Goals, Strategies en Measures). Zie het voorbeeld hieronder. In de OGSM stellen ze doelen op die inspirerend zijn en tegelijkertijd aanzetten tot concrete en gerichte acties in het dagelijks werk.

Dit project had een bijzondere context, het was namelijk in de coronatijd. Daarom hebben we dit OGSM-project helemaal online gedaan. Juist in de moeilijke coronatijd kwam OGSM als geroepen. We hielpen de teams om dichter bij elkaar te komen en samen na te denken over motiverende doelen.

Scroll to Top

Diensten

Sectoren