Bij RWE Supply en Trading (RWEST) hebben we een project uitgevoerd met als doel het verhogen van de klantgerichtheid (customer centricity). RWEST is het leverings- en handelsbedrijf van RWE. Het bedrijf heeft meer dan 500 mensen in dienst en runt de grootste energiehandelsdesk van Europa. RWEST is door de energietransitie genoodzaakt opnieuw te definiëren hoe ze duurzame winst kunnen maken. Bovendien heeft het bedrijf behoefte aan bekwame en geëngageerde medewerkers die weten hoe ze effectief kunnen samenwerken aan de behoeften van de eindklant. De organisatie moet wendbaar zijn en snel resultaten leveren om de huidige klanten te behouden.
Bij HillFive starten we een project alleen als er voldoende interne mensen getraind en gecoacht kunnen worden om onze aanpak te leren. Lees hierover ook onze visie op Competentieontwikkeling.In het RWEST project hebben we drie klantgerichte afdelingen opgeleverd door de mensen op te leiden en door bovenstaande methodiek heen te leiden. We hebben ook gezorgd voor train-de-trainer, coaching en mentoring voor medewerkers in Engeland en in Duitsland. Een deel van de mensen is nu klantgerichtheidsexpert en interne trainer. De interne trainers trainen nu het lijnmanagement en werken samen met afdelingshoofden om het model toe te passen bij nieuwe producten.