Oude businessmodellen werken niet meer
In een wereld die steeds meer digitaal wordt, waar grenzen tussen producten, landen en economieën verdwijnen, kun je niet blijven hangen op het oude business model. De meest succesvolle bedrijven vinden zichzelf constant opnieuw uit. Monopolies verdwijnen snel door markttransparantie, door het ontstaan van een open wereldeconomie worden ideeën nog sneller geadopteerd of gekopieerd. Het is dus zaak om veel en vaak te vernieuwen en dit ook zodanig te doen dat er al op korte termijn zwarte cijfers worden geschreven.
We helpen onze klanten met het vinden van nieuwe business. We passen hier onder andere de Business Model Canvas methodiek voor toe. Belangrijker nog is het dat we van de huidige dienstverlening een transitie weten te maken naar nieuwe mogelijkheden. Dit doen we met de eigen mensen in de organisatie door bewustzijn en eigenaarschap te stimuleren, maar we brengen natuurlijk ook informatie van buitenaf. Uiteraard is dit alles gebaseerd op het behalen van een concreet business doel gekoppeld aan omzet en marge ontwikkeling.
Lees voor meer informatie de klantcase hieronder.